Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Recension: Pure Calmille - serien från YR

Av kims - 20 juli 2012 13:50

 

Pure Calmille är en serie med olika produkter innehållande kamomill från Yves Rocher. Jag har testat det mesta ur serien och ska ge er alla en kort recension av de produkter jag använt.

 

- Fuktgivande crčme dag/natt: Kostar 109 kr/ st. Burken innehåller 50 ml.

Detta är en av de populäraste produkterna ur serien. En ansiktskräm som ska återfukta

och lugna huden - både på dagen och natten då detta är en "allt-i-ett-kräm" för ansiktet.

För mig med ganska normal hud känns denna extremt fet. Jag blir glansig i hela ansiktet

och den räcker inte länge alls då den är odryg. Kan verkligen inte rekommenderas.

De enda som kan tänkas gilla denna tror jag är de med väldigt torr hy. 

Fuktgivande crčme dag/natt


 

 

1.Rengöring + Ansiktsvatten 2 i 1. Kostar 69 kr/st och innehåller 200 ml.

Detta ska vara ansiktsvatten och rengöring i ett. Jag tycker att det känns ofräscht eftersom formulan är

ganska fet så för mig går denna bort. Jag vill ha ett ordentligt ansiktsvatten innan jag applicerar mina krämer.

Fungerar kanske som någon nödlösning om man tältar eller något och inte har tillgång till något annat.

 

2.Blommig rengöringslotion. Kostar 65 kr/st och innehåller 200 ml.

Krämig konsistens och odryg rengöring som jag tycker gör min hy fet. Behöver ett starkare ansiktsvatten än vanligt för att känna mig ordentligt ren efter användning av denna. Tar inte heller bort makeup eller orenheter särskilt bra.

 

3.Milt blommigt ansiktsvatten. Kostar 65 kr/st och innehåller 200 ml.

Detta ansiktsvatten är otroligt lätt och milt. Det tar knappt bort någonting och är ovanligt odrygt och rinningt. Som vanligt vatten fast svagt parfymerat. Funkar kanske på extremt torr hy men inte för mig. Finns mycket bättre alternativ än denna.

 


 

 

 

- Mjukgörande crčme ansikte & kropp. Burken innehåller 125 ml och kostar 75 kr/st.

Detta är faktiskt det enda jag verkligen gillar i serien. Ovan nämnda produkter kan jag inte rekommendera alls såvidare du inte är extremt torr och känslig, för då kanske de kan funka. Men denna lilla krämen är otroligt fet och därför perfekt att smörja in fötter och andra torra områden. Nivea har en kräm som liknar denna i konsistens. Tjock och vit. Går relativt lätt in i huden. Varken dryg eller odryg. Men absolut inget jag skulle använda till ansiktet!

 

Mjukgörande crčme ansikte & kropp


Bäst av allt i hela denna serien och det enda jag kan rekommendera, faktiskt.

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kims - 17 september 2012 04:54

Eight Hour Intensive Moisturizing Hand Treatment Märke: Elizabeth Arden Produktserie: Eight hour Volym (fullsize): 75 ml i tub Pris (fullsize): cirka. 280 kr/st   Produktbeskrivning: "Det perfekta komplementet till den klassiska Eight Ho...

Av kims - 17 september 2012 04:43

Eight Hour Cream Skin Protectant Märke: Elizabeth Arden Produktserie: Eight hour Volym (fullsize produkt) : 50 ml. Pris: cirka 420 kr/st (säljs bl.a. på Kicks)   Produktbeskrivning: "Eight Hour Cream Skin Protectant är den kultförklarade...

Av kims - 17 september 2012 04:36

Eight Hour Lip Protectant Stick SPF 15 Märke: Elizabeth Arden Serie: Eight hour Vad? Läppbalsam med solskyddsfaktor 15 Volym: 3,7 gram Pris: cirka 280 kr/st (säljs bl.a. på Kicks)   Produktbeskrivning: "Elizabeth Ardens omtalade Eight ...

Av kims - 17 september 2012 04:26

Vad? Handkräm Serie: Oliv naturell  Pris: cirka 55 kr för 100 ml. Säljs bl.a. på Kicks.   Produktbeskrivning: "Intensivt återfuktande handkräm som absorberas snabbt av huden. Innehåller jungfruolivolja och sheasmör som är vårdande och gör t...

Av kims - 20 augusti 2012 03:44

Läppbalsam-Hallon Vad? Läppbalsam med doft och smak av hallon Innehåll: 5 g i glasburk Från: Yves Rocher Produktserie: Plaisirs Nature Pris. 49 kr/st   Produktbeskrivning: Läppbalsamet med utsökt doft av hallon ger näring åt dina lä...

Ovido - Quiz & Flashcards