Alla inlägg under september 2012

Av kims - 17 september 2012 04:54

Eight Hour Intensive Moisturizing Hand Treatment

Märke: Elizabeth Arden

Produktserie: Eight hour

Volym (fullsize): 75 ml i tub

Pris (fullsize): cirka. 280 kr/st

 

Produktbeskrivning:

"Det perfekta komplementet till den klassiska Eight Hour Cream Skin Protectant. Denna snabbabsorberande gel-kräm för händerna återfuktar huden i upp till åtta timmar. Lugnande, mjukgörande ingredienser som vårdar hård, väderbiten hud. Tecken på uttorkning och sprickor minimeras så dina händer både ser och känns underbara"

 


Elizabeth Arden Eight Hour Intensive Moisturizing Hand Treatment

Detta tycker jag om produkten:


Detta är enligt mig den absolut bästa handkrämen någonsin - och då har jag testat mängder med olika varianter i alla möjliga sorters prisklasser.
Jag är överförtjust i Eight hour-serien från Arden och detta är inget undantag. Handkrämen är tjock och vit i konsistensen och otroligt dryg. Absorberas snabbt av huden, utan att vara kladdig. Effekten varar länge så man behöver inte bättra på särskilt ofta. Detta gör produkten väldigt dryg. Även de narrigaste, torraste händerna blir lena och mjuka av denna underbara produkt. Doftar lite ingefära, precis som alla produkter ur Eight hour-serien men det är enligt mig inget som stör. Hygienisk tub som underlättar appliceringen och även om priset känns saftigt är den värd varenda krona - den räcker så pass länge att man tjänar på att köpa denna framför billigare, odryga varianter som ändå inte gör jobbet ordentligt. Jag kommer aldrig byta ut denna mot någon annan. 

 

Betyget blir en stark 5:a - högsta betyg, trots priset. Rekommenderas till alla! Gå och köp - detta kommer garanterat bli er nya favorit i höst och vinter. Det är i alla fall min   

Av kims - 17 september 2012 04:43

Eight Hour Cream Skin Protectant

Märke: Elizabeth Arden

Produktserie: Eight hour

Volym (fullsize produkt) : 50 ml.

Pris: cirka 420 kr/st (säljs bl.a på Kicks)

 


Produktbeskrivning:

"Eight Hour Cream Skin Protectant är den kultförklarade hudvårdsklassikern som lugnar, återställer och vårdar torr, sprucken hud. Gör hård hud mjukare, minimerar rodnad och motverkar mindre hudirritationer. Skyddar, lugnar och återfuktar huden. Hjälper torr hud och erbjuder anti-inflammatoriska egenskaper. Hjälper till vid mindre skrapsår och solsveda.Eight Hour Cream Skin Protectant är den kultförklarade hudvårdsklassikern som lugnar, återställer och vårdar torr, sprucken hud. Gör hård hud mjukare, minimerar rodnad och motverkar mindre hudirritationer. Skyddar, lugnar och återfuktar huden. Hjälper torr hud och erbjuder anti-inflammatoriska egenskaper. Hjälper till vid mindre skrapsår och solsveda."

 


Elizabeth Arden Eight Hour Cream Skin Protectant

Detta tycker jag:


Denna produkt är en riktig klassiker som verkligen håller vad den lovar! Torra armbågar, hälar eller händer? Denna produkten åtgärdar allt - verkligen ALLT!
Krämen är orange och väldigt dryg, en fullsizetub räcker i åratal även vid daglig användning då en så liten mängd behövs vid varje applicering. Hygienisk tub. Ganska kletig dock. Något annat som drar ner betyget något är doften på produkten samt det saftiga priset! Doften är stark med tydliga inslag av ingefära - inget för den doftkänsliga med andra ord. Priset är också något saftigt men då den är så otroligt dryg är den ändå prisvärd och därmed inte dyr i långa loppet. Detta är en klassiker som jag ALLTID HAR HEMMA I BADRUMSSKÅPET - året runt! Alla bör enligt mig ha denna mirakelprodukt. Älskar hela Eight hour-serien och denna är en av de absoluta favoriterna. Kommer aldrig sluta köpa den!

 

Betyget blir en svag 5:a på grund av den mindre goda doften samt priset. Men förövrigt är den fantastiskt och har du inte provat den rekommenderar jag dig att testa - ett av mina bästa köp någonsin som jag varmt rekommenderar!   

Av kims - 17 september 2012 04:36

Eight Hour Lip Protectant Stick SPF 15

Märke: Elizabeth Arden

Serie: Eight hour

Vad? Läppbalsam med solskyddsfaktor 15

Volym: 3,7 gram

Pris: cirka 280 kr/st (säljs bl.a på Kicks)

 

Produktbeskrivning:


"Elizabeth Ardens omtalade Eight Hour Cream är också tillgänglig som detta skyddande, portabla stift för läpparna. Berikad med mjukgörande ingredienser, solskydd och E-vitamin. Så låt dina läppar få känna på Eight Hour Care. Återfuktar, mjukgör och gör dina läppar lena. E-vitamin ger skydd med antioxidanter. SPF 15 skyddar mot solens skadliga strålar."

 

Elizabeth Arden Eight Hour Lip Protectant Stick SPF 15

Detta tyckte jag:


Detta läppbalsam i läppstiftsformat är helt underbart! Ser ut som ett vanligt läppstift i modellen men ger ingen färg, bara lite glans. Läpparna blir omedelbart betydligt mindre torra och förpackningen är liten och smart - får lätt plats i handväskan. Jag älskar hela Ardens Eight hour-serie och detta är inget undantag. Ett måste nu under hösten och vintern, enligt mig! Dryg produkt som gör vad den utlovar, extra plus att den har SPF 15. Det enda negativa jag kan klaga på är i så fall priset - nästan 300 kronor för produkten är saftigt. Men jag tycker att det är värt priset, trots allt - för produkten håller verkligen vad den lovar!

 

Mitt betyg blir en svag 5:a - det är priset som drar ner något. Jag kan dock rekommendera produkten till ALLA! Detta är en nyfunnen favorit som jag numera alltid kommer ha hemma! KÖP KÖP KÖP   !

 

 


Av kims - 17 september 2012 04:26

Vad? Handkräm

Serie: Oliv naturell 

Pris: cirka 55 kr för 100 ml. Säljs bl.a på Kicks.

 

Produktbeskrivning:

"Intensivt återfuktande handkräm som absorberas snabbt av huden. Innehåller jungfruolivolja och sheasmör som är vårdande och gör torra händer mjuka och lena."

 

Oliv Hand Cream Reseförpackning


Detta tyckte jag:


Denna handkrämen kommer i en hygiensk tub, finns både i resestorlek (50 ml) och vanlig storlek (100 ml). Lätt att fördela och innehåller jungfruolivolja som ska vara superbra för händerna. Konsistensen är ganska tunn, inte extremt tunn men inte heller dryg och tjockflytande. Doften är diskret och behaglig. Lätt att dosera och prismässigt väldigt attraktiv. Dock inte så jättedryg. Jag skulle säga att denna handkrämen kanske funkar under sommarhalvåret, när huden inte är så torr. På vinternarriga händer gör den dock inga underverk. Blir också ganska dyr i längden eftersom man måste applicera rikligt av krämen och ofta!

Detta är en okej budgetvariant, med behaglig doft. Men helt underbar är den inte enligt mig. Jag skulle inte köpa produkten igen i annat fall än om jag vore väldigt fattig och behövde något lätt att dämpa torrheten med.

 

Betyget blir en svag 3:a. Den ger mjuka händer men är inte vidare dryg. Ganska kletig också, går inte in snabbt i huden. Blir dyrare i längden också och biter inte på jättetorra, vinterspruckna händer.

Blir precis godkänd men inte mer. 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards