Alla inlägg den 7 juli 2012

Av kims - 7 juli 2012 21:53

BAD OCH DUSCHGELÉ, APRIKOS - LIMITED EDITION!

Från: Yves Rocher

Pris: 69 kr/st

Volym: 400 ml/flaska (OBS! Pump finns att köpa till men medföljer ej!)

Produktserie: PLAISIRS NATURE

 

Produktbeskrivning:

"En härlig, lätt skummande bad- och duschgelé med en underbart somrig doft av solmogna aprikoser som dröjer sig kvar på huden. En riktigt mild formula som inte torkar ut huden.


Ingredienser med vegetabiliskt ursprung: extrakt från Aprikos, aloe vera gelé från ekologiska odlingar, vegetabiliskt glycerin, vegetabilisk tvättbas.
Biologiskt nedbrytbar formula. Neutralt pH-värde."

 

Bad- och duschgelé - Aprikos

 


Detta tyckte jag: Detta är en av de bättre produkterna från Yves Rocher! Gillar faktiskt den här serien som i sitt ordinarie sortiment har dofter som hallon, björnbär, vanilj och kokos. Denna duschkräm håller faktiskt nästan måttet och doftar verkligen gott och genuint aprikos (kanske något söt sådan men ändå ingen jättetydlig konstgjord doft). 

 

Löddrar sådär, doften är helt klart det som lyfter denna produkt. Förpackningen är dock helt hopplös om man inte köper till pump, så kom ihåg det oavsett vilken sort/doft ni beställer från när det gäller denna produktserie! Har man väl pumpen är den inte dryg, men inte heller odryg. Ganska budget-vanlig när det gäller drygheten. Priset är bra, 69 kronor för 400 ml är inte dyrt.

 

Kan faktiskt rekommendera denna om man gillar aprikos, annars finns det som sagt var andra doftvarianter i samma serie!

Betyget blir en stark 3:a. Det som drar ner betyget är den dåliga förpackningen, rengöringsfaktorn och drygheten som inga av dem är helt optimala.

 

Samtliga produkter i serien skulle jag rekommendera andra att köpa om man älskar de olika dofterna - det är nämligen det som gör produkterna till tänkbara kandidater på badrumshyllan jämfört med vanliga duschkrämer och lotions från mataffären. Kvalitetsmässigt är skillnaderna nämligen små mellan dem.

 

Av kims - 7 juli 2012 21:25

 

Vad? Sagolika frukter (limited edition-serie) Handkräm, handtvål, duschkräm & bodylotion

Pris: 20- 59 kr/st

Från: Yves Rocher

Produktserie: FLEUR & FRUITS DE NOËL


Flytande handtvål – Sagolika FrukterParfymerad duschgelé – Sagolika Frukter

Fuktgivande handcrčme – Sagolika FrukterParfymerad kroppslotion – Sagolika Frukter


Denna serie lanserades lagom till julen 2011, samtliga till ett väldigt bra pris och i limited edition-upplaga. 

Förutom "Sagolika frukter" fanns det även en likadan serie fast med en annan doft ("Förtrollade blommor").

Personligen föredrog jag Förtrollande blommor framför denna, eftersom den doften var mildare. Denna är tyngre.

När det gällde priserna såg det ut såhär (observera att produkterna fortfarande säljs till ännu billigare priser online):

Handkräm: 20 kr/st

Handtvål: 30 kr/st

Duschgele: 25 kr/st

Parfymerad bodylotion: 59 kr/st

 

Tänkte beskriva produkterna kortfattat samt vad jag tyckte om dem för er som funderar på att klicka hem dem.

 

Handkräm: Är en tub på 75 ml och för priset på 20 kronor är det mycket billigt! Ska vara fuktgivande, men enligt mig märks det knappast. Formulan är lätt, tunn, parfymerad och rinnig. Inte dryg men förpackningen räcker ändå tag. Bland de sämsta handkrämerna jag testat - gillar man doften är den dock underbar.


Handtvål: Bästa produkten i hela serien enligt mig! Handtvålen kostar 30 kr och innehåller 300 ml (inkl. pump). Doftar rikligt och löddrar ordentligt. Bra produkt förutom det faktum att den är ganska odryg, som de flesta billiga handtvålar. Kan trots detta rekommenderas!


Duschgele/-kräm: 300 ml för 25 kronor är ett bra pris! Starkt parfymerad, gillar man doften är det ett plus. Löddrar bra! Dock FRUKTANSVÄRT ODRYG och därmed blir produkten ganska dyr i längden. Kan inte rekommenderas, tyvärr.


Bodylotion: Stor förpackning på 300 ml till det förmånliga priset 59 kr! Låter superbra, eller hur? Bodylotionen är parfymerad, ganska ordentligt - vilket kan vara både positivt och negativt beroende på vad man tycker om det. Inte särskilt dryg produkt men inte heller lika extremt odryg som den tillhörande duschkrämen. Går inte in så snabbt i huden, vilket jag ser som ett minus och är inte så återfuktande heller. Kan inte direkt rekommendera denna heller.


Serien som helhet är enligt mig väldigt parfymerad och inte särskilt högkvalitativ - men billig. Du får vad du betalar för, och jag skulle inte köpa dessa produkter igen. 



Av kims - 7 juli 2012 21:14

Ansiktsvatten - pore minimizer


Ansiktsvatten - pore minimizer

Från: Yves Rocher

Volym: 150 ml i plastflaska

Normalpris: 95 kr/st


Produktbeskrivning:

"Nej till finnar, ja till fräsch hud

 

EXPERTHUDVÅRD FÖR PORERNA


Pore minimizer-effekt:
- Rengör porerna på djupet
- Förminskar porerna och gör huden matt
- Minskar finnarnas rodnad


Fördelar: Geléformulan och den oljefria formulan som rengör huden utan att torka ut den.
Framtagen och testad under kontroll av läkare. Icke komedogen. Utan paraben."

 

Jag tycker:

Detta är ett ansiktsvatten i gel-form som ska motverka finnar och orenheter. Jag skulle inte säga att det är en mirakelprodukt men den funkar faktiskt ganska bra om man har stora problem med huden. För mig som har en normal/blandhy var produkten inte för stark men jag tror att många andra skulle kunna uppleva produkten som just det, trots den "lätta" gel-formulan. Huden känns enligt mig inte helt rengjord som efter användandet av ett vanligt ansiksvatten, utan snarare lite fett och torrt samtidigt.

 

Porerna har jag inte sett någon synbar förbättring på tyvärr och enligt mig är detta som vilken budgetrengöring som helst för problemhy - inget fantastiskt resultat sker. Plus dock för priset och produkten är ganska dryg för att vara Yves Rocher.

 

Jag skulle inte köpa produkten igen och kan inte ge den mer än en 2:a i betyg eftersom jag ogillar produkten som ansiktsvatten.Föredrar tradotionella ansiktsvatten framför denna i gel-formula. Kan dock kanske fungera super för de med mycket finnar och större hudvårdsproblem än vad jag har.


Ovido - Quiz & Flashcards