Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Recension: Mjuk kroppscrčme-Ekologisk vanilj från Yves Rocher

Av kims - 20 augusti 2012 03:34

Mjuk kroppscrčme-Ekologisk vanilj

Vad? Parfymerad kroppkräm i glasburk

Innehåll: 200 ml.

Pris: 159 kr/st

Från: Yves Rocher

Produktserie: Plasirs nature

 

Mjuk kroppscrčme-Ekologisk vanilj


Produktbeskrivning:

En näringsrik kroppscrčme, berikad med väldoftande ekologisk vanilj, som ger huden mjukhet och spänst. Dess lugnande doft sveper in dig i en mjuk och skyddande kokong.
Den mjuka och näringsrika kroppscrčmen ger dig alla naturliga fördelar med ekologisk vanilj, ekologiskt sheasmör, mandelolja, avokadoolja, ekologiskt aloe vera-gel och vegetabiliskt glycerin. Dermatologiskt testad produkt.
Är pH-neutral.

+ Dess näringsrika formula, berikad med sheasmör och vegetabiliska oljor, gör huden mjuk utan att den blir fet eller klibbig. 

 


Detta tyckte jag:

Jag älskar parfymerna i denna serie, speciellt kokos och vanilj. Bestämde mig därför för att testa deras läppglans, bodylotion och även denna kroppkräm. Priset kan tyckas vara lite saftigt; 159 kronor för 200 ml - eftersom Yves Rocher ändå är ett budgetmärke. För detta priset kan man få en bodybutter från The Body shop - som verkligen har hög kvalitet på sina produkter. När jag såg förpackningen på denna blev jag förtjust men ändå förskräckt. Helt i glas med gammeldags öppning - fin att se på men trist om man råkar tappa den. Jag förväntade mig också en ganska tjock, återfuktande formula men denna var rinnig och inte alls som jag trodde. Inte alls så återfuktande och fet som en bodybutter - snarare rinning som en bodymilk. Dessutom var doften svag och kändes ganska syntetisk. Inte särskilt dryg och inte optimal som återfuktare - dessutom dyr om man jämför priset med andra produkter som faktiskt är dryga och därmed blir billigare i längden. Är faktiskt rikigt besviken.

 

Betyget blir en svag 2:a av 5 och då är jag generös. Detta är inget att rekommendera för någon. Svag, obetydlig kemisk vaniljdoft, rinning konsistens och dyr och klumpig förpackning - nejtack, jag står över.   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kims - 17 september 2012 04:54

Eight Hour Intensive Moisturizing Hand Treatment Märke: Elizabeth Arden Produktserie: Eight hour Volym (fullsize): 75 ml i tub Pris (fullsize): cirka. 280 kr/st   Produktbeskrivning: "Det perfekta komplementet till den klassiska Eight Ho...

Av kims - 17 september 2012 04:43

Eight Hour Cream Skin Protectant Märke: Elizabeth Arden Produktserie: Eight hour Volym (fullsize produkt) : 50 ml. Pris: cirka 420 kr/st (säljs bl.a. på Kicks)   Produktbeskrivning: "Eight Hour Cream Skin Protectant är den kultförklarade...

Av kims - 17 september 2012 04:36

Eight Hour Lip Protectant Stick SPF 15 Märke: Elizabeth Arden Serie: Eight hour Vad? Läppbalsam med solskyddsfaktor 15 Volym: 3,7 gram Pris: cirka 280 kr/st (säljs bl.a. på Kicks)   Produktbeskrivning: "Elizabeth Ardens omtalade Eight ...

Av kims - 17 september 2012 04:26

Vad? Handkräm Serie: Oliv naturell  Pris: cirka 55 kr för 100 ml. Säljs bl.a. på Kicks.   Produktbeskrivning: "Intensivt återfuktande handkräm som absorberas snabbt av huden. Innehåller jungfruolivolja och sheasmör som är vårdande och gör t...

Av kims - 20 augusti 2012 03:44

Läppbalsam-Hallon Vad? Läppbalsam med doft och smak av hallon Innehåll: 5 g i glasburk Från: Yves Rocher Produktserie: Plaisirs Nature Pris. 49 kr/st   Produktbeskrivning: Läppbalsamet med utsökt doft av hallon ger näring åt dina lä...

Ovido - Quiz & Flashcards