Alla inlägg den 4 juni 2012

Av kims - 4 juni 2012 23:56

L'Oréal Infinium Hårspray 

Stadga: 4 av 4.

Pris: 160-200 kr/st.

Innehåll: 300 ml.


Beskrivning: Ultimate Hårspray med kraftig stadga, en snabbtorkande hårspray för kraftig stadga och extrem hållbarhet. Omedelbar extra kraftig fixering och varaktigt stöd för frisyren utan att göra håret stelt. 

Spray med mikrodiffusion, med en kombination av fixeringspolymerer och silikon för en verkligt kosmetisk effekt.


Detta tycker jag: Detta är min absoluta favorithårspray! Håret får stadga och håller bra men utan att bli stelt och kladdigt! Tycker också att fomulan är lita mildare hos denna sprayen, vilket jag älskar. Svagt parfymerad, påminner lite om Loreals billigare spray "Elnett" i lukt. 
Om man vill ha en skonsam spray som inte klibbar är denna super. Tror dock inte att den passar alla hår. Vissa kanske vill ha det mer stelt och hålltbart och då är detta inte rätt spray.

När det gäller priset tycker jag att det är okej. Något dyrt, ja - men å andra sidan räcker flaskan ganska länge.



  Mitt betyg: Högsta betyg, 5 av 5!


 






Av kims - 4 juni 2012 23:39

Loreal Mythic Oil

Innehåll: 125 ml

Pris: 200-230 kr.



Produktbeskrivning: 

Loreal Mythic Oil förenar mild avokadoolja och len druvkärneolja för att skämma bort 
håret med glans, näring och kontroll. 

Avokadoolja berikad med vitaminer som A, B1, B2, D

samt de essentiella fettsyrorna Omega 3,6 och 9. Avokadooljan är en naturlig lätt
olja som ger intensiv näring och glans till håret.
Druvkärneolja; Känd för sina näringsgivande egenskaper.
Druvkärneoljan har också en hög koncentration av essentiella fettsyror och linolsyra som en av de mest
kraftfulla antioxidanterna.


Detta tycker jag: Mythic oil är en av de bättre håroljorna enligt mig. Förpackningen med pump underlättar doseringen. Fungerar bra både på torrt och vått hår. Ger fin glans och är väldigt lik Loreals absolute repair-serum i konsistensen och även när det gäller användningsområdena.

Jag gillar den här produkten skarpt även om den inte är typisk "olja" i utförandet då den inte är särskilt tjock eller trögflytande. Lite väl rinnig kan tyckas, vilket kan vara både bra och dåligt. Risken för överdosering är mindre med en formula som denna.

Funkar lika bra på långa som korta hår och är dryg. Prisvärd produkt helt enkelt.


Vissa hävdar att silikoner är farliga och dåliga för håret, andra att de är bra. Oavsett vad man tycker innehåller denna produkten vattenlösliga silikoner som alltså inte lägger sig som en hinna över håret, utan tvättas bort i duschen.


Mitt betyg är 3,5 av 5. 

Tycker att produkten fungerar bra men i och med att den inte är helt oljebaserad kan den inte heller få full pott. Mycket lik Loreals absolute repair-serum som jag älskar - tycker att denna precis som serumet bör finnas

i allas badrumsskåp - i alla fall om man har en begränsad budget och vill ha ett bra budgetalternativ.





Av kims - 4 juni 2012 23:26

Loreal Absolut Repair Cellular Leave-In Serum

Innehåll: 50ml

Pris: Cirka 180 kronor.


Produktbeskrivning: Loreal Absolut Repair Cellular Leave-In Serum är ett serum för mycket skadade toppar. Jämnar ut och motverkar kluvna toppar för ett slätt och jämnt resultat. 

Håret känns sammetslent, utan att bli fett. 


Detta tycker jag: Detta serum är superbra! Har man i det i vått hår torkar håret fortare, har man det i torrt hår efter t.ex plattning eller föning blir håret blankt och fint. Dämpar frizz i håret. Dryg produkt som varar länge och doftar underbart. Bra med pump - flaskan är dock i glas vilket medför att man måste vara lite försiktig med den.

Enligt mig är serumet superbra och ett måste hemma!


Vill dock pointera att inga kluvna hårtoppar permanent kan lagas igen! Har man kluvna hårtoppar finns det bara ett botemedel; att klippa sig. Gör man inte det vandrar topparna vidare uppåt. Detta serum lagar alltså inga toppar eftersom det inte går. Ingen produkt kan göra det! 

Absolute repair-serumet gör dock att topparna ser friskare ut för stunden. 


Mitt betyg: 5 av 5 - högsta betyg! Priset bidrag till toppbetyget - hade denna varit dyrare hade betyget förmodligen dragits ner något.

Rekommenderas varmt till ALLA där ute :)











Av kims - 4 juni 2012 23:11


Det har under de senaste åren blivit allt vanligare med håroljor och jag har testat ett antal olika.

Här kommer en recension på en av alla de jag prövat; Artego Easy Care Argan Oil Premium Serum.


Såhär beskrivs produkten:

Artego Easy Care Argan Oil är ett mjukgörande, fuktgivande och återuppbyggande serum. Detta serum kan användas i två olika steg - i vått eller torrt hår.

I fuktigt hår ger detta serum styrka och reparerar skadat hår. Reducerar och kontrollerar frizzighet samt återfuktar och ger glans. När den används i torrt hår dagligen så får ditt hår ny vitalitet. Den bevarar och definierar dina lockar, samt ger elasticitet och en naturligt glänsande känsla.

Innehåller naturlig arganolja och A, E & F Vitaminer samt mjukgörande polymer.



Det här tycker jag:

Artegos olja är en tjockflytande produkt som är väldigt dryg. Jag brukar själv använda den i vått hår för att tillföra håret näring - i torrt hår är det nämligen lätt för överdosering där håret tenderar att se flottigt ut. 

Kan inte störa mig på produktens doft eftersom den är väldigt diskret, något att anmärka på är dock förpackningen som 25 ml finns i (bilden ovan). I denna storlek finns ingen pump utan enbart ett stort hål - här gäller det alltså att se upp så att man inte råkar få hela produkten i handen. I den större storleken finns en pump vilket är betydligt smidigare.


Detta ska vara en olja full av näring men jag kan inte påstå att jag sett enorma skillnader. Struntade därför att ha i oljan under ett antal tillfällen - och då märkte man av att oljan inte användes!

Detta är enligt mig en riktigt bra produkt om man vill ge håret näring men synliga resultat uteblir. Är man ute efter styling är detta inget bra alternativ - det reder dock ut håret väldigt bra och gör det lite glansigare. 


Till riktigt torra och slitna hår skulle jag rekommendera oljan, framförallt efter att man duschat. Den reder ut eventuella tovor och återfuktar torrt hår bra.

Har man inte ett behov av detta är oljan kanske lite onödig och om man vill ha ett glansserum eller liknande finns betydligt bättre alternativ på marknaden.


25 ml kostar 100 kronor,

100 ml kostar 250 kronor.


Betyg: svag 4:a av 5.

Bra för de med riktigt risigt hår, annars inget märkbart resultat. Hjälper till att reda ut toviga hår om man applicerar produkten i blött hår. Inget att rekommendera att använda på torrt hår dock.


Vill också pointera att oljan tycks märkas av bättre på ett längre hår än ett kortare eftersom det är 

längderna som ska insmörjas och inte hårbotten!


Jag skulle nog inte köpa denna produkt igen, men vill ändå starkt rekommendera alla med problemhår att använda sig av en olja om man har lite risigt hår som kan vara svårt att reda ut.


Av kims - 4 juni 2012 22:51


Värmeskydd är ett måste om man använder sig av värmeverktyg regelbundet, såsom plattång, locktång eller fön. Just denna är speciellt avsedd för att göra håret rakt och glänsande vid användning av plattång.

Produkten har en krämig, väldigt tjockflytande formula och som aktiveras av värme.


Denna inhåller 150 ml och kostar cirka 190 kronor. Jag har använt produkten kontinuerligt under några månaders tid och måste konstatera att produkten är väldigt dryg! Detta är ett stort plus. Själva formulan gillar jag dock inte särskilt mycket, tyvärr. På mitt halvlånga hår är konsistensen en aningen för fet vilket gör att håret lätt uppfattas som flottigt. Överdosering är också lätt hänt. Även om inte detta skulle ske känns värmeskyddet väldigt kompakt och detta leder till att håret måste tvättas oftare vid regelbunden användning. Har man långt, tjockt hår tror jag inte att man kanske upplever den lika fet som jag gör - och i så fall kan den säkert vara bra. För mig är den dock inte optimal. Håret blir dock platt och känns skyddat, vilket är bra liksom priset.


Även om jag skulle vilja kan jag inte ge denna produkt toppbetyg. Den får betyget 2 av 5 pga fomulan som jag upplever gör mitt hår för fett. Kan inte rekommendera denna till andra än de med riktigt tjockt och långt hår - för dem kan den kanske fungera. Det är helt enkelt upp till var och en att prova helt enkelt! Men har du tunnt, skandinaviskt och slitet hår som jag - undvik!






















Av kims - 4 juni 2012 22:34


Här kommer en liten recension på ett av mina favoritduos när det gäller shampoo och balsam!



Absolute Repair-balsamet är en av de bästa balsam jag någonsin haft. Doften är diskret och behaglig och formulan tjock. Man behöver ints så mycket balsam vilket gör produkten dryg. Behöver bara sitta i under några minuter - men har man i det längre känns håret återställt som efter en inpackning! Otroligt bra för skadat och slitet hår. Detta är en av mina personliga favoriter som alltid finns hemma hos mig! Mycket bra pris också i och med att det räcker så länge.

150 ml kostar cirka 180 kronor. (Finns även större förpackningar till förmånligare priser)


Absolute repair-shampoot är också det en storfavorit hos mig! Shampoot doftar gott och löddrar bra. Ofta shamponerar jag mig dock två gånger för att verkligen få bort alla rester av produkter i håret - gör man det löddrar det självklart mer andra gången än första. Ett stort plus är att man behöver väldigt lite shampoo vilket gör det drygt. En storfavorit!

Är man blonderad och användare av silvershampoo är Absolute repair-shampoot ett måste. Det är nämligen lite gulaktigt i färgen vilket hjälper ett blonderat hår som blivit lite för kallt (grått/vitt eller lila) av silvershampoo.

250 ml kostar cirka 180 kr. (Finns även detta i större förpackning till bättre pris)


Måste ge denna serie TOPPEBTYG, 5 AV 5!




 

Av kims - 4 juni 2012 22:20

Här kommer en recension på en riktigt bra, prisvärd inpackning.

Kommer från Loreal Professionnels serie "Absolute repair cellular". Priset ligger på cirka 200 kr för 200 ml.


Såhär beskrivs produktenLoreal Absolut Repair Cellular Treatment
Intensiv kur som reparerar på djupet och ger vitalitet åt försvagade hårfibrer. Håret blir återuppbyggt, 
mjukt och glänsande. 200mlInnovativ CellteknikMjölksyra har egenskapen att återskapa de
joniska föreningarna som återställer cell-strukturen i hårstråets kärna, zon C. Håret repareras på cellnivå

och återfår sin fulla motståndskraft. Det byggs upp inifrån och blir mjukt, följsamt och glansfullt.


Såhär tycker jag: Enligt mig är detta en superbra inpackning för riktigt skadat hår. Man märker snabbt

att håret repareras, blir mer lätthanterligt och ser friskare ut. Konsistensen är ganska tjock och har precis

som resten av produkterna i Avsolute repair-serien en svag doft som inte är obehaglig, tvärtom.

Ganska dryg inpackning som alla bör ha där hemma, bra pris också. 

Ska verka inom några minuter. Detta tycker jag dock inte stämmer - jag brukar alltid ha i min inpackning åtminstone i 10 minuter. Kombinerar oftast denna med tillhörande shampo och balsam för bästa effekt.

Kort och gott; en riktigt prisvärd inpackning som jag varmt kan rekommendera!


Finns även i större, mer prisvärda storlekar! 


Betyg: 4 av 5. 

Av kims - 4 juni 2012 22:09


Tänkte tipsa alla om en superbra inpackning som verkligen hjälper skadat och kemiskt behandlat hår!

Inpackningen heter "FIL intensive Cure" och kommer från Hårologi Stockholm.

Priset ligger på cirka 250 kr för 100 ml.


Denna hårinpackning är superbra, väldigt tjock i konsistensen men också väldigt dryg - en sån här förpackning räcker i drygt en månad om jag använder den 2-3 ggr per vecka. Gul i färgen och luktar banan. Doften är inte underbar men inte heller störande enligt mig. 

Ska sitta i 10 minuter men jag brukar köra lite längre. För mig med halvlångt skadat hår gör denna under! Håret blir lent och följsamt, resultatet håller dock inte i en evighet. Man måste upprepa behandlingen då och då.


Förpackningen är enkel och stilren och inpackningen helt underbar. Det enda jag kan anmärka på är i så fall priset som kan vara något högt för vissa. Hade den kostat en hundralapp mindre hade den helt klart fått högsta betyg, nu blir det istället en stark 4:a av 5. 


Skulle absolut rekommendera denna och kommer garanterat köpa den igen! :)

Ovido - Quiz & Flashcards